Z lavice do akce

   


O iKAP II – Podnikavost

Projekt iKAP II (Implementace krajských akčních plánů II) realizuje Magistrát Hlavního města Prahy a na Univerzitě Karlově spadá pod Pedagogickou fakultu. Jednou z projektových podaktivit na Univerzitě Karlově je Podnikavost, které se ujalo Centrum pro přenos poznatků a technologií UK. Cílem podaktivity je poskytnout učitelům základních a středních škol příklady dobré praxe v podpoře mladých inovátorů: žáků, kteří mají chuť, vůli a dovednosti aktivně přistupovat k řešení problémů kolem sebe.

iKAP II – Inovace ve vzdělávání. Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0021106 


XPODCASTYWORKSHOP:   NÁSTROJ SKUPINOVÉ KOMUNIKACEX

     Z lavice do akce! 


Série podcastů přináší inspiraci z oblasti podnikavosti ve výuce na ZŠ a SŠ.
Podcasty realizuje Inovační laboratoř Univerzity Karlovy působící pod Centrem pro přenos poznatků a technologií, pod vedením a koordinací Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.

s

Dan Pražák: Jak nestíhání nahradit iniciativou

  4. 10. 2022    Dan Pražák (ZŠ Praha 7, Strossmayerovo nám.) 
  Jak přemýšlet nad novými výzvami vzdělávání a jak může inovace nad rámec základních povinností přinášet každý z nás tak, abychom si sami z výuky více odnesli a nakonec si ji i lépe užili.  

s

Petr Klínský: Změna začala odspodu a teď je s námi celá škola 

  8. 9. 2022    Petr Klínský (OA Praha 10, Heroldovy sady) 
  Projektová výuka – jak náročná je pro pedagogy; zkušenosti žáků a jejich rodičů.
Jak vzniká alternativní obor – proč je důležité se navzájem podporovat.  
  Doplňující odkaz  ► Youki Terada: New Research Makes a Powerful Case for Project-Based Learning (edutopia.org)

s

Sara Polak: Jak podpořit ambice studentů a pracovat s jejich motivací

  25. 8. 2022    Sara Polak (FIT ČVUT, interdisciplinární tým CCHAOS) 
  Motivace – práce s ambicemi; jak podpořit studenty ve využití jejich zvídavosti k inovacím a k porozumění vlastním silným stránkám i jejich uplatnění v praxi.   

s

Jak na tandemovou výuku a představení alternativního programu EVA

  25. 7. 2022    Tomáš Vavrda a Taťána Beránková Císařová (OA Praha 10, Heroldovy sady; platforma Učitelé z Marsu) 
  Tandemová výuka – jak se pracuje ve dvojici učitelka-podnikatel.
Alternativní program EVA (ekonomická vzdělávací alternativa).
 

s

Podnikavost umožní dětem obstát v nestabilním světě budoucnosti

  15. 6. 2022    Kateřina Lichtenberková (NPI), Tadeáš Bíbr (student Gymnázia Velké Meziříčí), Martin Vítek (NF vzdělávání a podnikání, Soutěž & Podnikej) 
  Podnikavost v širším kontextu – její důležitost, aplikace, jak ji zavést do školy a proč je důležitá z pohledu budoucího uplatnění studentů na pracovním trhu.  
  Doplňující odkaz  ► Joseph Pistrui: The Future of Human Work Is Imagination, Creativity, and Strategy (hbr.org) 

s

Zkušenosti z kurzu Rozjeď projekt v Inovační laboratoři Univerzity Karlovy

  30. 5. 2022    Jan Veselý (Inovační laboratoř UK, EduFórum), Ondřej Mrkus (Q Designers) 
  Kurz Rozjeď projekt vede studenty především k tomu, aby „překonali sami sebe“, aby dokázali posunout svůj projekt od nápadu k realizaci a rozvinout tak vlastní kompetence k podnikavosti. 
   

XREALIZOVANÉ WORKSHOPY   STRO SKUPINOVÉ KOMUNIKACEX

     Z lavice do akce! 


 Vol. 3: Kruh jako nástroj skupinové komunikace 

  9. 11. 2022                      VÍCE

    Taťána Beránková Císařová a Veronika Haissingerová: Jak vzniklo téma „kruh“ v našich myšlenkách?
    Pavla Chadimová: Jóga – Jak se minimalisticky uvolnit a zrelaxovat před a po výuce?
    Jan F. Bím: Kruh jako nástroj skupinové komunikace. Praktická část – vytvoření kruhu a komunikace v něm. 

 Vol. 2: Podnikavost z lavice

  8. 6. 2022                         ►  VÍCE

  Jan Veselý a Ondřej Mrkus: 

    Představení kurzu Rozjeď projekt, který oba vedou na Univerzitě Karlově.
    Praktická ukázka zážitkové metody výuky.

 Vol. 1: Podnikavost z lavice

  15. 3. 2022                     ►  ZÁZNAM WORKSHOPU

    Kateřina Lichtenberková:  Výukové nástroje k rozvoji podnikavosti.
    Tomáš Vavrda a Taťána Šárovcová:  Tandemová výuka; jak začlenit podnikatele do učitelského sboru.
    Veronika Šancová:  Divergentní myšlení; prokrastinace vs. kreativita žáků.
    Romana Šloufová a Jana Doležalová:  Skills Builder českých pedagogů.
    Alena Putinová:  Praktické zkušenosti s vedením školních projektů.